Becconi

Alla inlägg under september 2013

Av Rebecca - 10 september 2013 20:43

2007 va jag med i Linköpings Luciatåg.

Det va en väldigt rolig upplevelse som jag alltid kommer att ha med mig.

Så många unga och gamla som man kunde glädja bara genom lite fin sång och ljus

  

 

     

Av Rebecca - 10 september 2013 17:18

Jag har alltid känt att jag vill håla på med musik men har

inte riktigt kunnat bestämt mig hur. 

Men nu under senare tid har jag faktiskt kunnat tänka mig saker 

som jag känner att jag vill satsa på.

Och jag har fått lära mig med tiden att det gäller att våga.


Har ståt på scen en hel del i mitt liv. Redan i skolan när det gällde roliga timmen eller engagemang, konsärer, skolavslutningar så brukade jag vara med antingen inom kör eller så körde jag solo. Har sjungit i kör i många år i Linköpings Musikskola och där hände det också i blad att man fick solo partier. Varje år var vi alltid med i en barn teater som spelades på Konsert & Kongress i Linköping, där va vi såklart barn kören. Det va allt ifrån Robinson Crusoe, Robin hood , Cowboys och Indianer mm. Det va det roligaste jag viste när vi skulle va med och sjunga i teatern, vi fick ta ledigt från skolan, klä ut oss, sjunga till en stor orkester och träffa skådespelare. Många barn har nog minen ifrån barnteatrar som man fick gå och se på i skolan men jag var aldrig men och så den från publiken,jag fick alltid se teatern i en annan synvingkel och jag tröttnade aldrig på det.

Varje föreställning vi spelade önskade jag alltid att någon gång skulle det va jag som stod längst fram på scen. 




 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vill du veta mer om mig? klicka på länken under :-) Kultur CV

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards